כמה עולה דיור מוגן

כמה עולה דיור מוגן – מחירים 2024 ומסלולי תשלום

תוכן עניינים

אחד הנושאים שהכי מעסיקים את בני הגיל השלישי ובני משפחתם, הינה עלות המגורים ב דיור המוגן.

בחיפוש אחרי פתרון מגורים שיהיה השילוב המושלם בין ביטחון לבין קהילה ואורח חיים פעלתני ומהנה, חשוב להבין את מסלולי התשלום השונים, כדי לבצע בחירה מושכלת ומדויקת.

מסלולי התשלום

פיקדון

מנגנון הפיקדון מאפשר לדיירים לרכוש זכות מגורים ארוכת טווח.

הפיקדון הינו תשלום חד-פעמי שנדרש בעת הכניסה לדיור המוגן. סכום זה נועד לממן את עלויות התפעול והשירותים לאורך זמן. עם זאת, קיימת תקרה לשחיקת הפיקדון, כך שיורשי הדייר יוכלו לקבל כ – 64% מהסכום המקורי בחזרה, בתוספת הצמדה למדד.

המנגנון מבטיח שהדיירים ובני משפחותיהם לא יאבדו את הונם לחלוטין, אך גם מאפשר לדיור המוגן לגבות תשלום סביר עבור השירותים המוענקים. זהו איזון ראוי בין האינטרסים של הדיירים לבין צורכי התפעול של המוסד.

אם אתם שואלים את עצמכם מה עלות דיור מוגן עם פיקדון, חשוב לדעת כי ההסדר הספציפי של שחיקת הפיקדון משתנה בין מקומות שונים, עם שיעורי שחיקה שונים ותקרות שונות. חשוב לבחון ולהבין היטב את התנאים המדויקים לפני ההצטרפות לדיור מוגן מסוים.

דמי כניסה

בכל הנוגע לתחום של דיור מוגן מחירים יכולים להיות מורכבים גם מדמי כניסה. שהינם כמחצית מסך הפקדון. יש המכנים מסלול זה  בשמות אחרים כגון פיקדון מופחת וכדומה.

מדובר בתשלום חד-פעמי הנגבה מהדייר בעת הצטרפותו למסגרת הדיור המוגן, כתנאי לרכישת זכות המגורים במקום וקבלת מכלול השירותים הכרוכים בכך. דמי כניסה תורמים לכיסוי ההוצאות התפעוליות והשוטפות של המוסד במהלך תקופת שהותו של הדייר.

כשאתם שואלים את עצמכם כמה עולה דיור מוגן, חשוב להבין כי דמי כניסה אינם מוחזרים לדייר או ליורשיו בשלב כלשהו. במקום זאת, הם נשחקים באופן הדרגתי, בשיעור של כ-  3% מהסכום המקורי מדי חודש.

תהליך זה נמשך עד לשחיקה מוחלטת של דמי הכניסה, מצב הצפוי להתרחש בקירוב לאחר כשלוש שנים ממועד התשלום.

דמי אחזקה

גם מסלול פיקדון וגם מסלול דמי כניסה כוללים דמי אחזקה חודשיים.

 

לצד זאת, מי ששואל את עצמו כמה עולה דיור מוגן, צריך להכיר גם את מסלול דמי אחזקה בלבד.

מסלול ייחודי זה מיועד עבור דיירים המעוניינים במגורים זמניים או גמישים יותר בדיור המוגן. במסגרת מסלול האחזקה החודשית, הדיירים אינם נדרשים לשלם פיקדון או דמי כניסה מראש. במקום זאת, הם משלמים תשלום חודשי קבוע עבור עלויות האחזקה והשירותים במהלך תקופת שהייתם. חשוב לציין כי אפשרות האחזקה החודשית קיימת רק בחלק מהיחידות בדיור המוגן, משום שחלק מהדירות שמורות לדיירים שבחרו במסלולי התשלום המסורתיים. זוהי החלטה תפעולית המבוססת על צורכי התכנון והתקצוב של המסגרת.

כמה עולה דיור מוגן

המסלול הייחודי – בהתאמה אישית

כשבוחרים דיור מוגן מחירים יכולים להיות גם בהתאמה אישית וזהו למעשה המסלול היעיל והמשתלם ביותר, שכדאי להכיר מקרוב.

מסלול זה גמיש במבנה התשלומים שלו ומותאם לכל דייר בהתאם לצרכיו, יכולותיו הכלכליות והעדפותיו האישיות.

במסגרת המסלול הזה פרמטרים מרכזיים כגון דמי הכניסה, סכום הפיקדון, שיעור החילוט, גובה התשלום החודשי לאחזקה ועוד – כולם ניתנים לשינוי ולכוונון במסגרת המשא ומתן האישי.

גישה גמישה זו מאפשרת למוסד לתפור למעשה "חליפה" מושלמת עבור כל דייר. אלו המעוניינים להוריד את דמי הכניסה יכולים לקבל זאת תמורת העלאת התשלום החודשי השוטף. לחילופין, דיירים המעדיפים דמי כניסה נמוכים במיוחד יכולים להסכים לשיעור חילוט גבוה יותר של הפיקדון. האפשרויות רבות ומגוונות וזהו יתרון לדיירים שיכולים ליהנות מהסדרי תשלום המתאימים באופן אופטימלי לנתוניהם האישיים.

עכשיו אתם יודעים כמה עולה דיור מוגן ונותר לכם לבחור נכון

כשמחפשים דיור מוגן מחירים הם הפרטים הראשונים שבודקים. לכן, הצגנו בפניכם כמה עולה דיור מוגן, כולל המסלול בהתאמה אישית, שמאפשר לכם ליהנות ממקסימום איכות חיים, במינימום דאגות.

כעת רק נותר לכם לבחור נכון ולעבור לדיור מוגן איכותי, שיעניק לכם תחושת קהילה וביטחון, לכל אורך שנות הגיל השלישי.

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אני מתעניין/ת:

קראו עוד על דיור מוגן

צור קשר

אני מתעניין/ת: