מהזהדיורמוגן

מה זה דיור מוגן?

תוכן עניינים

אם הגעתם לשלב שבו אתם שוקלים פתרון מגורים עבור ההורים, הסבים או עצמכם, מתוך הבנה כי הגיל השלישי הוא בעל צרכים ייחודיים, סביר להניח שאתם שואלים את עצמכם: מה זה דיור מוגן ומה ההבדל בינו לבין בית אבות?

ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא, כדי שתוכלו לבצע החלטה מושכלת, מתוך ההבנה מה זה דיור מוגן וכיצד הוא תורם לאיכות החיים של קשישים.

ההבדל הבסיסי בין דיור מוגן לבית אבות

דיור מוגן ובית אבות הם שני סוגים של פתרונות מגורים, הנועדו לתת מענה לצרכים ולהעדפות השונות של הגיל השלישי. ההבחנה העיקרית ביניהם נעוצה ברמת הטיפול והעצמאות שהם מציעים לדייריהם.

דיור מוגן  מיועד לאנשים שמנהלים אורח חיים עצמאי, מקום המספק סביבת מגורים מוגנת , שבה בני הגיל השלישי  יכולים לחיות באופן עצמאי , ועדיין יש להם גישה לסיוע ושירותי בריאות מסוימים, לפי הצורך. מתקנים אלו מציעים בדרך כלל דירות או בתים פרטיים הכוללים שירותים בסיסיים, המאפשרים לתושבים לשמור על תחושת עצמאות ופרטיות, ללא הטיפול הרפואי והסיעודי האינטנסיבי המצוי בבתי אבות. לרוב, דיור מוגן כולל מבחר גדול של דירות בגדלים ובמפרטים שונים, כדי שכל דייר או זוג דיירים, יוכלו לבחור לעצמם את הדירה המתאימה להם אישית.

מצד שני, בתי אבות מיועדים לאנשים שזקוקים לרמה גבוהה יותר של טיפול והשגחה רפואית ושאינם מוגדרים כעצמאיים. הם מספקים סביבה מובנית יותר, כאשר הדיירים חולקים לעתים קרובות חדרים ויש להם פחות מרחב אישי בהשוואה לדיור מוגן.

דיור מוגן מעניק תחושה של יציבות

דיור מוגן יוצר תחושת ביטחון ויציבות ומציע שקט נפשי הן לדיירים והן למשפחותיהם. הידיעה שאורח החיים של האדם אינו צריך להשתנות באופן דרסטי, יכולה להקל על החששות מפני גיל הזקנה והעתיד. תחושת קביעות וביטחון זו היא יתרון מרכזי של החיים בדיור מוגן, המאפשרת לגמלאים לתכנן את העתיד בביטחון וליהנות משנותיהם המאוחרות בכבוד ובנוחות, מוקפים בקהילה תומכת.

בהמשך לכך: מה זה דיור מוגן מבחינה חברתית?

כאמור, בדיור מוגן יש דגש רב על טיפוח קהילה תומכת, במטרה לשמר ולשפר את איכות החיים של הדיירים.

סדר היום בדיור המוגן והמבנה עצמו, מתוכננים כך שיעודדו אינטראקציות חברתיות בין הדיירים. הרבה פעמים הדיור המוגן כולל אזורים משותפים, כגון טרקלינים, גינות וחדרי אוכל, שבהם אנשים יכולים להיפגש, להתרועע ולהשתתף בפעילויות קבוצתיות, המתאימות לתחומי העניין והיכולות של תושביהם, ומבטיחים שכולם יוכלו למצוא משהו מהנה להשתתף בו. המטרה היא לעודד את התושבים ליצור חברויות, לעסוק בתחביבים ולקחת חלק באירועים חברתיים וקהילתיים.

לעומת זאת, בתי אבות מתמקדים בעיקר במתן טיפול רפואי ותמיכה לדיירים בעלי צרכים בריאותיים משמעותיים. לכן, ייתכן ויהיה בהם היצע מסוים של פעילויות חברתיות, אך הסביבה מכוונת יותר מבחינה רפואית ופחות ליצירת אינטראקציות חברתיות.

לקהילה התומכת במתקני דיור מוגן תפקיד מכריע במאבק בבדידות בקרב בני הגיל השלישי. היא מספקת רשת חברתית של עמיתים שמבינים וחולקים חוויות חיים דומות ומציעים תמיכה רגשית ותחושת שייכות, היכולות להוביל לשיפור במצב הרגשי בקרב קשישים.

גישה אישית זו לחיי קהילה מעשירה את החוויות החברתיות של התושבים, והופכת דיור מוגן לאופציה מועדפת. לקשישים המחפשים גם עצמאות וגם חיי חברה תוססים.

מה זה דיור מוגן

לסיכום, דיור מוגן יכול להיות הבחירה הנכונה לגמלאים והן עבור המשפחה

כעת, כשאתם מבינים מה זה דיור מוגן ומה ההבדל בינו לבין בית אבות רגיל, אתם יכולים להתחיל את המסע שלכם אל עבר קבלת ההחלטה המתאימה ביותר עבור הקשישים והמשפחה, כדי שתוכלו ליהנות מהשנים הבאות תוך שמירה על איכות חיים ותחושה נעימה ומספקת.

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אני מתעניין/ת:

קראו עוד על דיור מוגן

צור קשר

אני מתעניין/ת: