איש בבריכה במשען דיור מוגן

מה עדיף – שחיה בים או בבריכה?

 

לדילמה הנצחית, שבצדה האחד הים הפתוח ובצדה השני הבריכה עשירת הכלור, יש הרבה יותר מפתרון אחד ותאמינו או לא, אבל האמת היא שיש לה גם יותר משניים. זאת כיוון שהתשובה משתנה לא רק בהתאם לזהות המשיב וההעדפות הקיציות שלו, אלא שהיא גם משתנה בהתאם לאספקטים שבהם נבחן הקונפליקט, לעונה שבה ניתנת התשובה ועוד אינספור פרמטרים אחרים.

מובן שבסופו של דבר מדובר בעניין של טעם אישי אבל אם אתם עדיין מוצאים את עצמכם בלבטים בנוגע לבחירה המתאימה לכם ביותר ומעוניינים לקבל פרספקטיבה רחבה יותר על הנושא, הרשו לנו להזמין אתכם לבחון את הסוגיה בארבע דרכים שונות, במאמר שכתבנו במיוחד עבורכם, המתלבטים.

 

מבחן הבטיחות

במבחן הבטיחות, נראה כי הבריכה היא זו שידה על העליונה. זאת כיוון שבשעות הפעילות של הבריכות בישראל, פועלים מצילים הדואגים לשלום המתרחצים. לעומת זאת בחופים, המצב שונה מאוד. בישראל ישנם מספר סוגים של חופים: חופים המוכרזים כאסורים לרחצה, חופים שפועלים בהם שירותי הצלה המוכרזים כמותרים לרחצה וחופים המיועדים לספורט ימי או לשייט. בנוסף, ישנם חופים שאינם מוכרזים שמטבע הדברים לא פועלים בהם שירותי הצלה. ודאי לא יפתיע אתכם לגלות ששכיחות הטביעות גבוהה במיוחד בחופים שאינם מוכרזים ובחופים המותרים לרחצה, בשעות שבהן אין מצילים.

מעבר לכל זה, הרי שבניגוד לים בישראל, המאופיין בזרמי סחף שיכולים לסכן את חיי המתרחצים, הבריכות נחשבות לרגועות מאוד ואפילו יש שיאמרו, משעממות מאוד. עוד יש לציין כי בכל בריכה ישנם אנשים המיומנים בביצוע החייאה וכן את כל הציוד הדרוש לביצוע ההחייאה או למתן עזרה ראשונה במקרה של פציעה. רבים לא יודעים זאת, אבל בהתאם ל"תקנות הסדרת מקומות רחצה (בטיחות בבריכות שחיה), תשס"ד-2004", בכל אתר בריכת שחייה בישראל, חובה להפעיל מרפאה.

 

תחרות הזמינות

בתחרות על האפשרות הזמינה ביותר, יש לנו תיקו. התחרות כוללת שני מקצים, כשהמקצה הראשון הוא המקצה היממתי והשני הוא המקצה השנתי. במקצה השנתי הבריכה היא זו שזוכה להוביל: בבריכות השחייה ניתן לרחוץ ולשחות במשך כל השנה כולה, שכן טמפרטורת המים נשמרת קבועה. זאת בניגוד כמובן למי הים התיכון, שבמהלך חודשי החורף, לא ראויים לשחיית אדם. מובן שדובי הקוטב שביננו מכורים לאדרנלין השוטף את העורקים בטבילות החורפיות, אך בפירוש לא מדובר על כוס התה של רוב הציבור.

במקצה היממתי, דווקא הים הפתוח הוא זה שלוקח את כל הקופה, שכן באופן עקרוני איש לא יעצור אתכם גם אם תחליטו שמתחשק לכם לצאת לשחייה בשלוש לפנות בוקר. יחד עם זאת, זה המקום להפנות אתכם חזרה למבחן הבטיחות, שכן עם כל הכבוד לזמינות, רק אדם שמוכן לסכן את חייו בשביל גחמה רגעית, ייכנס לים בשעות שבהן אין שירותי הצלה בחוף.

 

מדד המטרדים

מדד המטרדים הוא מדד דינמי מאוד, שכן מטרד לאדם אחד, לא בהכרח יהווה מטרד לאדם אחר. ישנם למשל כאלו שלא מסוגלים לשהות יותר מדי זמן בחברתם של ילדים בעוד שאחרים מפיקים מכך הרבה מאוד נחת. בדיוק כך ישנם גם כאלו שלא מסוגלים לשבת על החול או לבוא עם חול בכל סוג כזה או אחר של מגע ולעומת זאת ישנם אנשים שרק מחכים לרגע שבו יתפלשו בחול החם. אפשר להמשיך כך לנצח, שכן ישנם שלא סובלים את הכלור שצורב את העיניים כשאחרים אדישים לכלור לחלוטין וכן הלאה והלאה.

ולמרות כל זה, ישנו מטרד אחד שאיש לא יכול להישאר אדיש אליו, המהווה את מנת חלקם של הרוחצים בים בלבד וכפי שאתם יכולים לנחש, הכוונה היא למדוזות. תאמרו מה שתאמרו על הבריכות, על הרעש, ההמולה והצפיפות, אבל משום מה המדוזות לעולם לא יבקרו אתכם כשתרחצו בבריכה. כשמוסיפים למדוזות את שחקני המטקות שמתים על הים אך נרתעים מהבריכה, נראה כי במדד המטרדים, הים התיכון ממוקם גבוה יותר.

 

מרוץ הנגישות

גם מרוץ הנגישות נחשב לדינמי מאוד, שכן הבריכות הרבה יותר נגישות לתושבי ירושלים מהים התיכון, אך תושבי חיפה המתגוררים למשל בשכונת בת גלים, יכולים ללכת ברגל לחוף הים הקרוב למקום מגוריהם ומובן שישנם גם קשישים המתגוררים במסגרת של בית אבות או דיור מוגן הכוללת בריכת שחיה, שאפילו לא צריכים לצאת ממתחם הדיור כדי ליהנות משחיית הבוקר שלהם.

בכל מה שקשור לנגישות לנכים ובעלי מוגבלויות, נראה כי המצב פחות או יותר זהה בבריכה ובים כשבשני המצבים המצב עגום ביותר ואף מעציב. מבדיקה שנערכה ב-26 חופים מוכרזים על ידי עמותת "נגישות בישראל", עולה כי 96% מהחופים נגישים באופן חלקי בלבד או אינם נגישים כלל לאנשים עם מוגבלויות ואילו בסקר שערכה העמותה ב-60 בריכות שחייה הפועלות בערים מרכזיות בישראל, נמצא כי 92% מהן לא עומדות בדרישות החוק ובתקנות ואינן נגישות באופן מלא לציבור הנכים. לאור זאת, בכל הקשור לנגישות לבעלי מוגבלויות וציבור הנכים, נראה כי אין מנצח, אלא רק מפסידים.

 

גביע הפרטיות

את גביע הפרטיות לוקח כמובן הים הפתוח. למעשה במציאות הנוכחית, יש מעט מאוד מקומות שמאפשרים לנו באמת לנקות את הראש ולהתחבר לעצמנו, כמו הים התיכון. ייתכן אמנם שאם תגיעו לבריכה יחד עם המציל מוקדם מאוד בבוקר, תוכלו ליהנות מטיפה של פרטיות, אבל רוב הסיכויים שהתענוג לא יימשך זמן רב מדי.

 

השורה התחתונה

כפי שניתן להבין כל הכתוב לעיל, אתם היחידים שיכולים להכריע את הכף ולבחור את האפשרות הטובה ביותר עבורכם באופן אישי. ומה לגבי הנחלים, הכנרת וים המלח? ובכן, זה כבר טורניר שנשמור לפעם אחרת.

 

 

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אני מתעניין/ת:

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

צור קשר

אני מתעניין/ת: